IMAGO med åpent brev til kulturministeren

IMAGO sendte fredag 6. november brev til kulturminister Thorild Widvey, der de advarer mot å flytte Cinemateket i Oslo ut av Filmens Hus.

I brevet fra IMAGO, som er undertegnet foreningens president Paul Renè Roestad og generalsekretær Louis Philippe Capelle, fremhever de at den tekniske standarden i de to kinosalene på Filmens Hus er blant det beste som finnes i Skandinavia og Nord-Europa. Om departementet ønsker å bygge nytt med samme høye standard, vil det komme til å koste langt mer enn det som allerede er brukt på Filmens Hus. Etter IMAGOs mening er det ingen av de andre kinosalene i hovedstaden som kan skilte med samme gode visningsmuligheter for 4k video, 70 mm, 35mm og 16mm arkivfilm.

Brevet kan leses i sin helhet her.

Du kan også lese mer om denne saken på Rushprint.no

Siste innlegg
Paul René Roestad IMAGO Honorary Member
IMAGO, The International Federation of Cinematographers, holdt sitt årsmøte og generalforsamling i London 14. og 15. februar. Mer enn 50 (..)